beurtbalkje

Supermarkt ergernissen: het beurtbalkje en meer!

Vrouw By dec 04, 2019 1 Comment
Als je moeder bent kan boodschappen doen 1) verschrikkelijk zijn of 2) een bevrijding. Beide heb ik meerdere malen meegemaakt, jij waarschijnlijk ook. Je kinderen die lopen te zeuren, gillen of rennen door de supermarkt, drama dus. Of helemaal in je uppie naar de supermarkt gaan op een rustige dag kan soms lijken op een vakantie. Wanneer je ergernis nummer 1 niet hebt, je eigen kinderen die irritant doen, is dat al een hele opluchting. Althans, voor mij wel. Maar zo’n supermarkt bezoekje zonder kids kan ook zo weer in een irritatie eindigen. Mijn twee grootste irritaties: bellen aan de kassa en het niet neerleggen van het beurtbalkje. Serieus, dat irriteert toch (bijna) iedereen?

Heb manieren tijdens het boodschappen doen!

Voordat ik over het bellen en beurtbalkje los zal gaan, wil ik het graag ook even over andere fatsoen hebben. Veel mensen, ja geloof mij, ik weet het uit ervaring, voelen zich superieur in vergelijking met de caissière. En dat, dat lieve mensen, kan mij echt ontzettend irriteren.
Wist je bijvoorbeeld dat meer dan de helft van de mensen geen goedendag, hallo, hoi, goede morgen, goede middag oid tegen de caissière zegt? Ik vind dat ronduit onbeschoft! Ik bedoel, heb je geen normen en waarden meegekregen?
Dan heb je nog de mensen die de caissière nog niet eens ‘kunnen’ aankijken. Ik bedoel, doe normaal man!
Of de mensen waar een caissière als enige van krijgt: TASJE!!! Dus nee, geen goedemorgen zou ik er een tasje bij mogen? Maar alleen TASJE! Zulke mensen vind ik echt zo onbeschoft. Laatst stond er ook weer één voor me staan in de rij. Dan kan ik het niet laten en pers ik er een ‘ook goedemorgen’ uit om vervolgens een blik te krijgen die me nog net niet weg zal lazeren.
Nu ik zo lekker bezig ben, mensen als we dingen in ons mandje of karretje doen en er achter komen dat we het toch niet willen kopen, kunnen we dan het fatsoen hebben om dit product gewoon terug te leggen? Is niet zo moeilijk toch.. Maar weet je, voor een aantal mensen wel. Die douwen het namelijk lekker in een ander schap of flikkeren het in de stortmandjes voor de kassa.

Bellen tijdens het afrekenen

Bellen tijdens het afrekenen. Ook zo onbeschoft. Die telefoon doet het een minuut later ook nog wel wanneer je hebt afgerekend hoor. Bel je gewoon even terug toch? De caissière zit daar om met jou af te rekenen. Zij doet (als ze haar werk goed doet) normaal en vriendelijk tegen jou. Is het dan zo moeilijk om even normaal te doen. Daarbij houden de bellers aan de kassa de rij ook behoorlijk op, want het moet allemaal tegelijk en duurt langer.

Dan het beurtbalkje

Ooit van gehoord? Het beurtbalkje. Veel mensen weten het precieze woord voor dit voorwerp niet, maar het is dus een buurtbalkje.
beurt balkje
Een korte uitleg zodat je weet waar we het over hebben:
Een balkje in de supermarkten dat men op de lopende band van de kassa plaatst om de boodschappen van de verschillende klanten te scheiden.
Wanneer jij je boodschappen op de band hebt gedeponeerd leg je een beurtbalkje achter de laatste producten die jij gaat afrekenen. Een caissière kan namelijk niet van alle klanten aan de kassa in de gaten houden van wie wat precies is. Waar iets begint of eindigt. Er zijn mensen die geen balkje neerleggen en dat kan behoorlijk vervelend zijn. Wil je er zeker van zijn dat jij alleen jouw boodschappen afrekent, dan leg je achter jouw producten dus een beurtbalkje neer. Doet degene voor je het niet, wat niet echt handig is, doe jij het dan wel even.

Waar hoort het beurtbalkje volgens jou en gebruik jij deze handige balkjes altijd?

Author

| Madelon | Founding mom van Meer Met Mama | Mama van 3 | Gelukkig getrouwd | Wierden | 1989 |

1 Comment

  1. Anneke schreef:

    Ik heb onderstaande een keer meegemaakt toen ik de rij stond voor de servicebalie / postagentschap van een niet nader te noemen supermarkt stond. Voor me stond een man met in de ene hand een pakketje en in de andere, inderdaad, zijn telefoon. Hij pleurde letterlijk het pakketje voor de neus van de medewerkster achter de balie, blafte “aangetekend!” en ging verder met zijn oh zo belangrijke gesprek. Waarop het meisje heel kalm het pakketje opzij schoof en vroeg waarmee ze mij kon helpen. Geweldige actie van haar, maar als blikken konden doden had ze er waarschijnlijk niet lang meer gestaan…..

Leave a comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.