knibbel knabbel knuisje

Knibbel knabbel knuisje, ken jij dit spelletje al? | Review |

Mama & Kinderen By jul 07, 2018 No Comments

Spelletjes, mijn kinderen zijn er dol op. Het is leuk, maar ook goed voor de ontwikkeling van je kind. Van de oma van Mark kreeg Bram voor zijn verjaardag het spelletje ‘Knibbel knabbel knuisje’. Komt het je bekend voor? Knibbel knabbel knuisje, wie zit er aan mijn huisje? Precies, de heks met het knarrige stemmetje uit Hans en Grietje. Wie kent het niet? Is het een leuk spel? Lees snel verder.

Jarig zijn is een groot feest

Bram werd 4 jaar in december en als je jarig bent is dat voor een kind natuurlijk één groot feest. Jammer dat het net voor alle feestdagen valt, maar we zijn er aan gewend geraakt. Hij kreeg natuurlijk al genoeg van Sint en voor zijn verjaardag kreeg hij ook zat. Van auto’s tot dino’s, spelletjes en de hipste schoolspullen. Van de oma van Mark, de overgroot oma van Bram dus, kreeg Bram het spelletje Knibbel Knabbel Knuisje. Uiteraard moest dit spel gedaan worden. Dus ik ga je dan ook vertellen hoe het was.

knibbel knabbel knuisje

Knibbel Knabbel Knuisje en onze ervaringen

Het is een spelletje gebaseerd op het sprookje Hans & Grietje. Het huisje van de heks staat centraal met daarop allemaal snoepjes. Het is de bedoeling dat de speler van alle snoepjes 1 kleur heeft. De speler die als eerst alle kleurtjes heeft wint. Het is voor kinderen een spannend spel, maar wel erg leuk! Het is een bordspel met dobbelsteen en verschillende poppetjes die als pion dienen. Als je een ‘verkeerd’ snoepje pakt schiet de heks uit het huisje en hoor je ; ‘Knibbel Knabbel Knuisje, wie zit er aan mijn huisje?’

De kinderen vinden dit erg leuk al was het de eerste keer wat schrikken, want ja, je verwacht het niet he?! Het spelletje is voor de leeftijd vanaf 4 jaar. Merel en Bram kunnen het prima met z’n tweetjes of met een vriendje of vriendinnetje doen. Het spelletje duurt niet te lang dus het spel kan meerdere keren achter elkaar gespeeld worden mag dit gewenst zijn. Wij hebben het spelletje al meerdere keren gespeeld en dit is wel echt het lievelings-spelletje van de kinderen geworden. Het is goed te begrijpen en ze hebben de drive om te winnen. De verliezer is dan even boos, maar dan doen ze gewoon nog een potje.

Ik raad dit spel dan ook zeker aan! Het is erg leuk voor de kinderen en zelfs papa en mama kunnen prima mee doen. Het is kwestie van geluk maar erg leuk!

knibbel knabbel knuisje

Ken jij dit leuke spelletje al?