Pokemon trading card game battle academy review

Pokémon Trading Card Battle Academy review

Mama & Kinderen By apr 23, 2022 No Comments

Pokémon, menig jongen en meisje is er helemaal verzot op. Ik weet nog dat in mijn jonge jaren Pokemon ontzettend populair werd. I wanna be the very best, like no one ever was, komt menig ouder bekend voor. Het was in 1999 één van de intro tunes die je het meest hoorde, maar ook anno 2022 hoor ik hem weer geregeld. Pokémon is jarenlang trending topic en de befaamde Pokémonkaarten zijn ook vandaag de dag nog mega populair. Veel kinderen, maar ook volwassenen verzamelen de kaarten. Maar wist je dat je er nog veel meer mee kunt? Je kunt er namelijk Pokémon gevechten mee houden. Hoe je dat doet? Met de Pokémon Trading Card Battle Academy!

Goed gevuld bordspel

Om dit spel te kunnen spelen is het belangrijk dat je een woordje Engels lezen kunt. De spelregels en de beschrijvingen op de doos zijn namelijk in de Engelse taal geschreven. Dit wil echter niet zeggen dat het niet leuk is voor kinderen, dat is het namelijk wel. Het is gewoon belangrijk dat er iemand aanwezig is die de spelregels goed kan vertalen. Het is een goed gevuld bordspel. Je ontvangt naast het bord namelijk ook nog drie complete decks. Zo’n deck bestaat uit zestig kaarten. In de doos zit een Eevee Deck, Pikachu Deck en een Ciderace Deck. Ieder van deze decks hebben een speciale V-Kaart. Ook bevat het spel een munt en damage counters. Wanneer je nog niet met regels qua Pokémon gevechten bekend bent zit er een uitgebreid instructie blad bij.

Wat is de bedoeling van Pokémon Trading Card Battle Academy?

Tijdens dit bordspel is het de bedoeling dat je een 1 tegen 1 gevecht houdt waarbij je uiteraard de Pokémonkaarten kunt inzetten om je tegenspeler te verslaan. Elke speler heeft zeven kaarten tot zijn beschikking die na het schudden van het deck in willekeurige volgorde worden gelegd op het bordspel. Als je alle prijskaarten hebt mogen pakken of alle Pokémons van je tegenstander hebt verslagen ben je de winnaar van het spel.

Uitbreiden met andere decks

Het leuke is dat je met dit spel kunt blijven combineren. Wanneer je al een verzameling aan Pokémonkaarten hebt kun je deze dus ook gewoon gebruiken bij dit spel. Ben je toe aan een hele andere wending? Dan kan je het spel uitbreiden met andere decks. Het fijne is dat je altijd het bordspel kunt gebruiken bij welk deck dan ook. Het is een groot voordeel omdat je de kaarten netjes neer kunt leggen doordat je op een harde ondergrond speelt. De spellen blijven hierdoor goed liggen en je hebt overzicht.

Het oordeel over Pokémon Trading Card Game Battle Academy

Nadat ik even moest schakelen van Nederlands naar Engels en de regels eenmaal goed had doorgenomen kon ik Bram alles uitleggen. Het is voor beginnende spelers zoals ons, echt wel vermakelijk. Bram zat er uiteraard een stuk eerder in dan mij, maar het zorgt voor een leuke middag of avond. Het is een prettige manier om dingen te leren over Pokémon wanneer je kind er helemaal verzot op is en wij vinden het dan ook zeker een aanrader. Helemaal voor de prijs van maar 25 euro.

De Pokémon Trading Card Game Battle Academy omvat:

• 3 Pokémon decks van 60 kaarten per deck
  • Elk deck heeft speciale Pokémon: Cinderace V, Pikachu V of Eevee V